בית הספר 'קול יעקב' - ממשיכים את המסורת הילולת הצדיק - רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל

ביום חמישי ליל כ' בטבת (27/12) , ציינו כמידי שנה ב'קול יעקב' את יום פטירתו של הצדיק רבי יעקב אבוחצירא בהילולא בית הספר 'קול יעקב' - ממשיכים את המסורת הילולת הצדיק - רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל לזכרו. בית הספר 'קול יעקב' נקרא על שמו של הצדיק, וההילולא שנערכת מידי שנה מהווה פרק חשוב במערך החינוך הערכי - חברתי הקיים בבית הספר. כמיטב המסורת, בכניסה לאולם, קיבלה את פנינו תערוכת האומנות עם ציורים על צדיקי ישראל פרי יצירתם הברוכה של תלמידי בית הספר בהנחייתה
המסורה של המורה לאומנות מירה. הערב נפתח בלימוד משותף הורים וילדים. הלימוד עסק בנושא הכרת שושלת משפחת אבוחצירא
והפיוט 'אעופה אשכונה' שחיבר ר' יצחק אבוחצירא. במהלך הלימוד ובדברי הסיכום של כבוד רב העיר הרב יצחקשליו שליט"א, ראינו כיצד הגעגועים לארץ ולגאולה היו חלק בלתי-נפרד מעמנו, בתנ"ך, בפיוטים ובעלייה בפועל לארץ. מקהלת בנים מכיתות ה-ו' בניצוחה של המורה וולה אפשטיין פתחה את הערב במחרוזת שירים. מנהלת בית הספר הגב' יונה קנינו פתחה בדבר תורה מפרשת השבוע "שמות" וציינה עד כמה חשוב ללכת לאורו של רבי יעקב אבוחצירא על מנת ללמוד מהליכותיו ומעשיו. 
ראש המועצה הגברת טל אוחנה שכיבדה אותנו בנוכחותה דיבר על צורך לשמר אירועים מסוג זה במסגרת שימור מסורת ארוכת שנים עוד בזמנה בו היא למדה בביה"ס. טל ציינה את החשיבות של לימוד הליכותיהם ודרכם של הצדיקים ובירכה את הנהלת ביה"ס, צוות המורים התלמידים וההורים. בהמשך נהנינו ממקהלת הפיוטים של בית הספר בניצוחו של מתניה פינסקי, ומדבריו החמים והמברכים של נציג וועד ההורים. נציג וועד הורים ברך את באי ההילולא, וציין את השותפות עם הנהלת ביה"ס. לסיום הוקרן קליפ המגולל את מסכת חייו של רבי יעקב אבוחצירא, ובאי ההילולה יצאו עם שי שנתרם לכבוד הילולת הצדיק. 
יישר כוח לכל השותפים בארגון ובמלאכה, זכות הצדיק תגן בעדכם, בעדנו ובעד כל ישראל!

img
מתנסנט